Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
zondag 9 november 2008

PostHeaderIcon Snoeien



Tegenwoordig hoor je dat woordje meer en meer, er wordt overal flink gesnoeid en dan bedoel ik niet in de tuinen... Het leven is duur, niemand die dat zal ontkennen. Waar snoei je dan? Iedereen zal zo zijn prioriteiten stellen en dingen laten om bijvoorbeeld eens lekker op vakantie te kunnen gaan. Voor mij is de vakantie thuis doorbrengen dé ideale vakantie en zo besparen we dus een flinke hap en valt het snoeien voor ons nogal mee, alhoewel... Om dan toch maar over te stappen op dat andere snoeien, dat leverde ons hier gisteren twee volle aanhangers op. Snoeihout in overvloed (jammer genoeg geen houtkacheltje) en wat een wereld van verschil, snoeien zorgt er voor dat je telkens weer het gevoel hebt dat je tuin lichter en ruimer wordt. De tuinvogeltjes worden niet aan hun lot overgelaten en er zijn nog genoeg struiken en hagen waarin ze zich kunnen verschalken. Het is grappig, 's morgensvroeg hoor je ze ongeduldig kwetteren en als de graantjes rondgestrooid zijn dan komen ze aangevlogen, met tientallen. Ze scheren over mijn hoofd, pikken de nodige graantjes mee en verdwijnen daarna weer ongemerkt in het struikgewas. Een sterke wind die gisteren kwam opzetten zorgde ervoor dat er in een mum van tijd ook heel veel blaadjes van de bomen waaiden.



Een regen van kleuren
Bed van bladeren

Naakte boom
Nieuw leven
In zijn aderen

0 reacties: