Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
donderdag 6 maart 2008

PostHeaderIcon Bruintje en de duif


Iets meer dan een maand geleden stierf Bruintje. Bijzonder als ie was, mis ik hem nog steeds en ik blijkbaar niet alleen...

Bruintje was oud en had al het één en ander doorstaan. Zijn laatste dagen waren een aankondiging van zijn einde. Niet meer eten, lusteloos maar soms ook rusteloos. Het gaf me geen goed gevoel, te moeten toekijken hoe hij vocht tegen dat einde. Wat kon ik meer doen? Met hem naar de dierenarts gaan was geen optie, omdat dit voor hem veel te stresserend zou zijn. De avond dat hij stierf herinner ik me nog heel goed. Hij is zachtjes in mijn handen in geslapen, dicht tegen me aan. Het lachduifje waarnaast hij woonde (hun kooien staan naast mekaar in de woonkamer) fladderde paniekerig toen Bruintje zijn oogjes voor altijd sloot. Ik had nooit gemerkt dat deze twee diertjes contact met mekaar hadden, of toch... Ik zag het duifje soms wel met een scheef kopje naar Bruintje kijken. Op de meest gekke momenten galmde duifje's lach door het huis, een geluid dat we hier snel gewoon waren. Maar sinds bruintje dood is heeft ie nooit meer gelachen. Dit kan toch geen toeval zijn en ik ben me er nu dan ook van bewust dat een dier kan 'voelen', ook al hebben we als mens daar niet meteen oog voor.

Nu wacht ik op de dag dat hij weer gaat lachen.

0 reacties: