Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
dinsdag 15 december 2009

PostHeaderIcon Kuifmeesjes enzo

De vrieskou heeft nog maar net zijn intrede gedaan of de tuin is alweer vervuld van vogeltjes-gekwetter. De laatste besjes van de lijsterbes worden snel weggepikt, merels scharrelen tussen de bladeren, een roodborstje tikt op het ijs van het vijvertje. In datzelfde vijvertje nam Boke vanmorgen een frisse duik. Hij begeeft zich graag op glad ijs en deze keer was het nog niet dik genoeg. Heel even ging hij kopje onder, ik hoorde het ijs kraken. Als een speer sprong hij zelf er weer uit en vluchtte hij naar binnen. Meesjes vind ik zo'n grappige vogeltjes, fascinerend om naar ze te kijken en ook de kuifmeesjes zijn dit jaar weer van de partij. Hoog in de struiken zingen ze hun lied, mooi afstekend tegen de blauwe lucht. Maar al te graag zou ik vetbollen voor hen ophangen maar ik weet dat de kauwen er mee aan de haal gaan. Het is niet dat ik het de kauwen niet gun, ook zij zijn van harte welkom in onze tuin, maar het wordt een dure grap als je weet dat ze binnen enkele luttele minuten minstens 10 bollen weg werken. In plaats daarvan strooi ik allerlei zaden en ook wat pindanootjes en zonnebloempitten. En zo te zien zijn alle vogeltjes hier weer happy.

2 reacties:

Fluitenkruid zei

Leuk he al die vogeltjes, ik herken het probleem van kauwen (en eksters) en vetbollen of pindanetjes maar ik durf niet te strooien omdat ik bang ben dat ze dan sneller een prooi voor de katten in het park zijn.
Boke is toch de cairn terriƫr? Wat een stoer hondje, zo'n ijskoude duik ;-)
Ik werd vanmorgen ook verrast door een roodborstje op ons balkon, echt een geluksmomentje!

Anoniem zei

Ja...met zo'n weer komen de vogels weer veel dichter bij de huizen.

Dan kunnen wij weer genieten.

En ook tijdens een tuinwandeling hoor je vooral bij zonnig weer een heleboel vogels!!

Geniet ervan!