Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
woensdag 5 augustus 2009

PostHeaderIcon Pepermunt en distels

De zwart bladige pepermunt begint in bloei te geraken. Door de ondergrondse uitlopers breidt hij zich makkelijk uit en in de tuin laten we hem zijn gang gaan. Bijtjes worden onmiddellijk door dit kruid aangetrokken. Tussen de kruiden groeien ook distels en omdat veel vlinders de distel gebruiken als waardplant om hun eitjes op af te zetten laten we er een flink aantal groeien. Ik beschouw het niet als onkruid en vind het dan ook opmerkelijk dat bijvoorbeeld de blauwe distel (Eryngium tripartitum) wél in menig tuin mag pronken. Over vlinders gesproken... zoals verwacht is de distelvlinder de meest waargenomen vlinder dit jaar, de cijfers liegen er niet om en ook wij deden mee aan de vlindertelling. Onze hoogste telling op één moment, Sam en ik hadden ons opgesplitst en ik deed de voortuin en zij achter, telden we maar liefst 38 distelvlinders... Hier kan je de resultaten bekijken: http://www.vlindermee.be/

0 reacties: