Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
zaterdag 28 maart 2009

PostHeaderIcon wat mensen dieren aandoen


Dat wilde dieren niet in het circus thuishoren bewijst het trieste verhaal van Brutus. Jarenlang werd hij mishandeld en sinds gisteren heeft hij een onderkomen gevonden in het Natuurhulpcentrum van Opglabbeek. Het is niet de eerste leeuw die ze daar over de vloer krijgen en hun leeuwenverblijf is voor deze getraumatiseerde leeuw een waar paradijs. De toekomst van deze leeuw is onzeker, zijn verleden moet een hel geweest zijn...

Meer lezen? Klik hier !
(Na middernacht) Brutus spookt door mijn hoofd...
Koning der dieren, gevangen
Gedwee onderging hij zijn lot

Kunstjes opvoeren, de zweep
In een kooi, z’n leven ‘op slot’

Beroofd van vrijheid
Verminkt en geslagen

Mensen blind voor zijn leed
Eenzaamheid, lege dagen

De bevrijding, weg uit de hel
Leven terug gegeven

Onzekere toekomst
Eén wens: een goed leven!

1 reacties:

Aurélie zei

Ik vind dat mensen die zoiets doen , je gewoon GEEN mensen kunt noemen .
Het zijn BEULEN , DIERENBEULEN .
De mensen die dit aangericht hebben zouden verplicht zijn om afstand te nemen van dieren, mogen geen huisdieren hebben , en MOETEN een straf krijgen , een boete waar ze LEVENSLANG moeten voor betalen, zodat dit elke keer terug herrinert wordt wat ze aan Brutus van schade aangericht hebben .