Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
zondag 8 maart 2009

PostHeaderIcon Koop de dag van toen


Met deze slagzin verleidde de kringwinkel me gisteren om er even binnen te springen. De Oost-Vlaamse kringwinkels boden hun schatten in Flanders Expo Gent aan en in de rest van het Vlaamse land zouden de coolste en origineelste retrospullen in de kringwinkels liggen. Ik zag het al voor me... wie weet vond ik er wel een leuk retro lampje voor op Sam's bureau of wat oude boeken die de moeite waard waren. Al binnen wandelend zag ik dat ze weer alles gereorganiseerd hadden, het grote gebouw dat zoveel potentieel heeft, wordt echt niet optimaal benut. De sfeer die ervan uit gaat is gewoon saai en eigenlijk zou het heel anders kunnen. Nergens geen leuke retro spulletjes te bekennen, veelal rotzooi, ja zelfs afval bieden ze te koop aan. In de rek met bakjes, potjes en schaaltjes lagen immers wat lege bakjes van bij de Chinees te koop. In de hoeken kon je bij wijze van spreken de zoetzure saus nog zien hangen.

Het kinderhoekje liet ook te wensen over, een paar kapotte barbiepoppen zonder kleren, een eenzaam mens-erger-je-niet spel leek de kinderen niet te bekoren. Nergens geen knuffels te bespeuren en dat verbaasde me toch. Enige tijd geleden weigerden ze resoluut een verzameling knuffelberen in nog zeer goede staat die ik hen aanbood. Welke filosofie schuilt hierachter?

1 reacties:

Anoniem zei

Hallo,
Dit is een mail die ik ooit (op 22 september 2004) stuurde naar de mensen van het kringloopcenter.
Ik heb er NOOIT reactie op gekregen ;(

Beste,
Ik ben al jaren grote fan van kringloopwinkels.
Maar er moet mij toch iets van het hart...
De laatste tijd vind ik helemaal geen toffe spullen
meer in jullie winkels!
Ik steek enorm veel tijd in het bezoeken van
kringloopwinkels, ik denk dat het er ongeveer een
10-tal zijn die ik regelmatig bezoek.
Doordat ik zoveel ga kom ik regelmatig thuis met lege
handen, wat ook normaal is, want uiteindelijk is het
het zoeken wat het zo charmant maakt.
Maar de laatste tijd viel het me echt op dat alle
leuke spullen niet meer tot in de winkel geraken. Toen
ik hierover een verkoopster aansprak gaf ze toe dat
heel wat spullen (vooral de zaken naarwaar ik op zoek
ben) aan de kant gehouden worden voor de jaarlijkse
'oldies'.
Dit vind ik nu zo jammer!
De hele charme van het op zoek gaan gaat verloren!
Vroeger had je duidelijk 2 soorten consumenten bij
jullie winkels:
- de mensen die het niet zo breed hebben en die uit
noodzaak tweedehandsspullen kopen
- mensen (meestal jonge creatievelingen) die ook niet
al te veel budget vrij hebben, maar zoeken naar
originaliteit en daar de nodige moeite en tijd voor
uittrekken.
Nu zouden jullie kunnen zeggen: ga dan naar de oldies,
dan is alles opgelost.
Niets is minder waar!
Vorige keer was er een verkoop in Puienbroeck (wat
voor mij al niet bij de deur lag) een kleine ruimte,
stampvol mensen zoals ik, ik kwam daar om 10.00 uur
aan, en bijna alles was uitverkocht.
Erger nog, veel uitverkopers hadden de boel al
opgekocht!
Nu bleek dat diezelfde dag ook een oldies verkoop was
in Brugge, daar kon ik ook al niet meer naartoe
aangezien ik pas in de namiddag zou arriveren en alles
zeker weg zou zijn...
Op die manier verliezen jullie die ene tak van
consumenten, en dit voor een verkoop in een piepkleine
zaal waar opkopers zodra de deuren opengaan met de
beste koopjes gaan vliegen.
Ik vond jullie communicatie naar buiten net zo leuk,
die folders met Herr-Zeele, enz... knap gevonden!
Alleen veel moeite voor niets, want nu heeft de
kringloopwinkel het imago van een winkel waar je
alleen de overschotten kunt vinden, alles wat
binnenkomt moet door een selectie, waardoor de
originele toffe spullen al lang verdwenen zijn...
Echt jammer!!!
Hopelijk zien jullie in dat jullie hierdoor veel
klanten verliezen en een slecht imago opbouwen. Ik
bezoek nog maar af en toe een kringloopwinkel, en ik
ben dan nog wel een volhouder...
mvg
Mieke