Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
woensdag 4 februari 2009

PostHeaderIcon Kauwtjes


Dagelijks strijkt er hier een grote groep kauwen neer. Slim als ze zijn zie ik ze vanuit de verte kijken en wachten tot ik buiten kom. Voedertijd hier bij de dieren is ook voor hen het moment om aan te vallen. Vandaag viel het weer extra op, de grond wit van de sneeuw en een zwart tapijt van kauwen, zomaar tussen de kippen en de varkens. Eén klap in m'n handen en ze vliegen op, even kijken dat er ook voor ons pluimvee nog wat overblijft. Al bij al zijn kauwen fascinerende vogels, te weten dat je ze tam kan maken en kan leren praten en hun indringende oogjes geven hen een bijzondere uitstraling. Velen zien ze liever niet komen, hier zijn ze welkom en dat hebben ze blijkbaar wel door...

0 reacties: