Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
dinsdag 2 december 2008

PostHeaderIcon Ze staat!

Nog even over Epona...
Deze maand is het twee jaar geleden dat ze van Bocholt naar Achel verhuisde. Per auto kwam ze hier aan, liggend, een klein Shetlandertje met een grappig, groot hoofd en met vooral vier gekke beentjes met hoefjes die er niet uitzagen zoals gewone hoeven. Hoewel ze zo beperkt was in haar bewegingen (haar gewrichten leken op slot te zitten), straalde ze toch levenslust uit. In het begin verlangde ik téveel van haar en ik moest leren haar te aanvaarden zoals ze was. Ik leerde een wijze les van iemand die ik daar zeer dankbaar voor ben en ook dankzij haar leerde ik Janneke, Epona's hoefsmid, kennen. Zij verzorgt nu ruim een jaar, iedere maand haar hoefjes. En elke maand is het gezellig, zitten we samen in de stal, vertel ik over Epona (en onze andere dieren) en ondertussen knipt, knabbelt en verzorgt ze. Dat knabbelen vind ik het grappigste... dan ziet ze hier of daar nog ergens een klein randje dat ze eraf wil en dan vraagt ze : 'Epona, mag ik er hier nog een stukje van af knabbelen?' Ja, met dieren moet je praten, je zal versteld staan van hoe goed ze je begrijpen. Op dit moment is het bijna half twaalf, even voor middernacht en meestal ligt Epona dan al enkele uurtjes omdat het voor haar onmogelijk is om ganse dagen op haar beentjes te blijven staan. Deze maand is daar verandering in gekomen en ook nu zie ik haar nog staan, het nachtlichtje in haar stal moet dus nog wat blijven branden...

0 reacties: