Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
vrijdag 12 december 2008

PostHeaderIcon Wie vertelt...


moeder kip dat het niet de tijd van het jaar is om eitjes uit te broeden?

Het lijkt erop dat de kippen op school geen rekening houden met de seizoenen en niemand die weet waar ze broeden. Omdat ze naast hun omheinde deel ook huizen in het aangrenzend struikgewas is het onmogelijk om een zicht te hebben op wat er daar allemaal gebeurt. Bij het voeren zie je ze tevoorschijn komen, het merendeel haantjes, enkele stoere kipjes vaak vergezeld van een resem kuikentjes. Nu liepen er nog twee bij de moeder, al sterk en groot genoeg om de kou te trotseren. Vandaag echter opnieuw héél jong gepiep vanuit het struikgewas en ja hoor, een klein krielkipje zat nerveus tokkend op en neer te lopen. Ik vond 4 kuikentjes, gestorven van de kou en 4 liggend op de grond, nog in leven. Ze waren onderkoeld en natuurlijk kon ik ze niet aan hun lot overlaten. Opmerkingen van 'tja, dat is de natuur', daar heb je niets aan en opmerkingen van 'ohhh, wat lief' ook niet. Ik steek het niet onder stoelen of banken, ik erger me mateloos aan de manier waarop er op school omgegaan of beter gezegd weggekeken wordt van de dieren.

Sinds begin deze week zitten de andere tien kuikentjes buiten in de volière, dat gaat gelukkig goed. Hun kooi staat terug in de living, en de 4 kuikentjes zullen waarschijnlijk toch minstens een maand binnen moeten blijven.

Ik vrees dat deze geschiedenis zich zal blijven herhalen en ik heb werkelijk geen probleem met kuikentjes, ik laat ze hier met plezier opgroeien, maar op school zal er toch iets moeten veranderen...

1 reacties:

Anoniem zei

Wat een geluk dat jij je zo om de diertjes op school ontfermt Heike.
Zou een school t.o.v. de leerlingen niet het goede voorbeeld moeten geven? Wil je dieren op school, neem dan ook als school je verantwoordelijkheid hiervoor en laat niet een ander er voor opdraaien.

Veel geluk nog met de kuikentjes, hopelijk groeien ze op tot flinke, gezonde kippetjes of haantjes.