Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
maandag 29 december 2008

PostHeaderIcon Vervolg dieren op school


Vandaag hebben we 13 dieren kunnen vangen en plaatsen! Dat vangen was geen makkelijke klus. De eenden, kippen en hanen kunnen vliegen omdat ze niet geknipt zijn en dat deden ze ook toen ze ons zagen aankomen met de vangnetten. Ze vlogen in alle richtingen en eentje zat boven op het dak, een aantal vlogen naar het kerkhof dat tegenover school gelegen is. Overal waar we keken zagen we hanen, de kippetjes leken van de aardbodem verdwenen en we moesten in het dichte struikgewas kruipen om ze eruit te jagen. Zelf krijg ik daar altijd een onbehaaglijk gevoel bij, het opjagen van dieren zorgt namelijk voor stress en één kippetje was op den duur zo uitgeput dat ze niet meer kon vliegen. Uiteindelijk waren we toch blij met de vangst: 3 muskuseenden, 1 witte eend, 7 kippetjes en 2 hanen. Ik was vooral blij dat ook de grootste haan geplaatst is, hij werd namelijk uitgesloten door de groep en was niet meer zo jong (dat zie je aan de sporen). Hij vormt een groepje met drie bruine legkippen, de andere haan, een witte gaat samen met de 4 vier andere kippetjes.

0 reacties: