Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
dinsdag 22 april 2008

PostHeaderIcon Vormsel


Afgelopen zondag hebben de kinderen in Achel hun vormsel gedaan. Samen met het doopsel en de eucharistie vormt het sacrament van het vormsel het geheel van de drie initiatiesaramenten van de Rooms-Katholieke kerk. De voorbereidingen waren niet te onderschatten, op woensdagnamiddag catechese, oefenen in de kerk en dan de grote dag. Ik herinner me de dag dat ik mijn plechtige communie deed nog heel goed. Het lijkt lang geleden... (dat is het eigenlijk ook wel). Ik kreeg een nieuwe fiets, heb er zoveel jaren plezier van gehad, hij leek niet te verslijten. Vandaag de dag willen (bijna) alle kinderen die hun communie doen een gsm als cadeau. En op school doken er gisteren en vandaag dan ook verschillende gsm's op. Eigenlijk mag dat niet op school, maar voor één keer werd het door de vingers gezien. Voor de meiden had ik een leuke attentie voorzien, een klein pakje, niets duurs. Ik was benieuwd hoe ze erop zouden reageren en dat viel heel goed mee. Ze waren verrukt over de handgemaakte zeepjes, de schelpjes, het varkenswasknijpertje én het kleine briefje. Het moet niet altijd duur en chique zijn om in de smaak te vallen...

0 reacties: