Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
zondag 9 maart 2008

PostHeaderIcon breien


Omdat ik al langere tijd zin heb om eens iets creatiefs te doen met stof, garen, wol... heb ik vandaag eens een poging gewaagd. Geloof het of niet, met een setje voor kinderen die net leren breien heb ik me toch wel ettelijke uren weten te amuseren. Houten breinaalden, bolletjes wol in felle kleurtjes, een raar dingetje dat ik niet kende en wat achteraf een breispoel bleek te zijn.
Ik wilde graag weten waarvoor dat op een vingerhoed gelijkend dingetje met zes uitstekende pinnetjes diende en ging eens lezen in de ingesloten handleiding. 'French knitting'... stond er boven de tekening, hmmm, Frans breien (vrij vertaald). Ik volgde de handleiding (in het Engels) en het wilde niet meteen lukken, ik deed iets verkeerd en toen ik ontdekte hoe het wél moest was het best wel fijn om te doen. Het resulteerde in een eenvoudige halsketting voor kinderen. De tafel lag bezaaid met houten kralen, en toen zag ik ineens de Nederlandstalige handleiding liggen. Tja, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan...


1 reacties:

Isabelle De Gauquier zei

grappig bericht - origineel resultaat!