Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
donderdag 20 januari 2011

PostHeaderIcon Weg met afval!


Vanmorgen maakte ik al vroeg een wandeling met hondje Kim. Ik maakte de eendjes die op de vijver dobberden blij met wat oud brood, waarna Kim en ik onze weg rond de vijver vervolgden. Het viel me op dat de sneeuw, die al weer eventjes verdwenen is, een heleboel afval bedekt had. Overal zag ik blikjes en lege zakjes chips rondslingeren, zelfs een verdwaald kindersokje trok mijn aandacht. In een mum van tijd zat mijn plastic zak vol met afval. Frappant is dat er om de zoveel meter een vuilnisbak rond de vijver staat en toch gooit men zonder blikken of blozen afval op de grond. Hoelang doet zo'n blikje er over om door de natuur opgenomen te worden? Ik zocht het op en kwam erachter... 50 jaar! Een petfles die in de zon ligt doet er 5 jaar over, ligt ze in de schaduw dan duurt het twee keer zolang. Hoelang houdt moeder aarde dat nog vol? Onze rotzooi opruimen, de energie die ze daar in moet steken, zomaar omdat er mensen zijn die te onverschillig zijn.

2 reacties:

Fluitenkruid zei

Ik kan me erg boos maken over afval dat op straat of in de natuur wordt gegooid. Mensen erover aanspreken heeft geen zin als je zelf heel wilt blijven.
Het goede voorbeeld geven en hopen dat er op school aandacht aan gegeven wordt helpt misschien?

Geri Meftah Art zei

Ik vind dat ook zo erg. Ik begrijp het ook niet.
Gisteren zag ik ineens de stalen binnenkant van een autowiel tegen riet aangegooid. Dan ben je wel gek wanneer je dit doet.