Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
maandag 18 oktober 2010

PostHeaderIcon Lees mij

De laatste tijd vind ik opnieuw de tijd om me in woorden te storten. De bibliotheek van Bilzen en de nabijgelegen vijver met prachtige wandelpaden behoren tot mijn favoriete plekjes.
Ik ben niet echt een gerichte boekenzoeker, meestal wandel ik tussen de rekken en laat ik mijn ogen over de ruggen van de boeken glijden. Op die manier laat ik me vooral leiden door de titel van een boek. Als ik er dan eentje zie die me aanspreekt dan neem ik het boek ter hand en bekijk ik de kaft, waarna ik het boek omdraai en mijn ogen over de korte inhoud laat gaan. Soms denk ik dan meteen 'hmm, nee dit is het niet' en met een volgend boek kan het wel klikken.
Alle boeken willen gelezen worden, ze allemaal lezen is onbegonnen werk... Natuurlijk zijn er boeken die beantwoorden aan wat je ervan verwacht en andere dan weer niet. Sommige boeken lezen als een trein en andere daar moet je je doorheen worstelen. Telkens weer is het lezen van een boek anders en daarom dat het nooit gaat vervelen. Boeken die ik zopas gelezen heb zijn 'kleine bij', 'water voor de olifanten', 'unamuno' en op dit moment lees ik 'lange dagen' en 'wolventotem'.

0 reacties: