Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
dinsdag 27 juli 2010

PostHeaderIcon slakkenhuisjes

Her en der vind ik ze, gehavende slakkenhuisjes, stuk geslagen of getikt. Zanglijsters staan erom bekend zich hiermee bezig te houden én zich te goed te doen aan de slakjes. Meestal kiezen ze hiervoor dezelfde plek uit en deze wordt dan 'Lijstersmidse' genoemd. Ik geloof dat hier pal voor de voordeur het uitverkoren plekje is van zo'n slakkenverorberaar...

2 reacties:

@nne zei

Via Fluitenkruid heb ik je blog ontdekt. Leuk om je te ontmoeten. Mooi artikel trouwens over de slakkenhuisjes. Hier op Kreta halen niet de lijsters, maar wel de poezen de slakkenhuisjes leeg!

Mama Muis zei

soms loop ik door de tuin en hoor 'krak'.. voel ik me zo'n barbaar