Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
zaterdag 10 april 2010

PostHeaderIcon Een nestje bouwen

Een paar verliefde koppeltjes tortelduifjes zijn alweer druk in de weer met het bouwen van hun nestjes. Hun nest bestaat voornamelijk uit takjes en die zijn hier overal te vinden... Het is wel de eerste keer dat een koppeltje zo dicht bij huis aan het nestelen is, vlak aan de poort, in de laurierhaag hoor ik ze druk bezig met de werkzaamheden. Mijn nieuwe 'tweedehands' autootje is hun favoriete uitkijkplek geworden. Samen zitten ze op het dak en vliegen ze af en aan met takjes... Sam en ik hadden de auto gisteren een eerste poetsbeurt gegeven, maar ik vrees dat ik nu dagelijks duivenstrontjes ga kunnen wegpoetsen... of het wordt een gele auto met witte stippen.

3 reacties:

inka en andre zei

ook heel mooi/apart een gele auto met witte stippen.
tortelduifjes bij ons in de tuin zijn al een tijdje bezig met het maken van een nestje en meestal drie jaar achtereen hebben wij een nestje in een grote boom kan even niet op zijn naam komen,ouderdom ha,ha.

lieve gr inka en andre

fleur zei

Leuk; he die tortels..
Bij mij zijn ze ook een nest aan het maken en zitten dan vaak in de boom te TORTELEN...elkaar aan het poetsen...zo schattig.
Geweldig zo'n dochter die je meehelpt in de tuin!
groetjes Fleur

tono zei

Hey,

Ik moeth ier blijkbaar echt meer binnenwippen.'t is zijn pareltjes, n prachtige foto's....
Tono