Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
zondag 20 december 2009

PostHeaderIcon Sneeuwlucht

De sneeuw hing al even in de lucht, klaar om naar beneden te dwarrelen. Als het sneeuwt lijkt alles stiller, net of de vogeltjes hun adem inhouden, het ritselen van de bladeren verstomt, de wind alle geluiden wegblaast. Verwonderd keek ik naar buiten, wat een pak lag er vroeg in de ochtend al. De lucht was sneeuw-grijs, dat beloofde... en ja hoor, heel de dag bleef het sneeuwen. Sam was door het dolle heen, en liep van binnen naar buiten en weer terug naar binnen en daarna weer naar buiten en zo ging het nog wel eventjes door. De dieren voeren in de sneeuw vind ik iets minder prettig. Graantjes rondstrooien gaat dan niet, vandaag aten ze dus binnen en ook de waterkommen moesten geregeld ontdooid worden en gevuld met lauw water.
Toen ik de konijnen ging voeren, vond ik Witje dood... Hazeltje en Tijm zaten tegen haar dode lichaampje, tevergeefs verwarmden ze haar. Wat triest, ik hield haar huilend in mijn armen, mijn warme tranen druppelden op haar koude lijfje. Gisteren leek ze een beetje rustiger, ik vermoedde dat ze wat stilletjes was door de koude. Ze heeft een mooi leven gehad, Hazeltje en Tijm waren haar vriendjes tijdens de laatste maanden van haar leven. Ik zal haar nooit vergeten.
Een beetje bijzonder... Witje stierf op de dag dat de sneeuw besliste de aarde wit te kleuren.

3 reacties:

Sandra zei

Ach...wat triest...maar wat mooi omschreven over witje...sterkte

Fluitenkruid zei

Ach wat sneu, zo lief hoe de andere konijntjes haar warm proberen te houden. Sterkte zonder Witje.

Anna zei

ach wat sneu voor je!
veel sterkte met het verwerken...

en even een opmerking nog!
wist je dat lauw water eerder bevriest dan koud water? raar maar waar...
wij doen er zelf altijd een schepje suiker bij in, dan duurt het iets langer voordat het weer bevroren is.
en suiker is meteen een beetje energie voor de dieren die buiten in de kou leven...
gr.