Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
woensdag 10 juni 2009

PostHeaderIcon Vervolg boerenzwaluwen

Vanmorgen, toen ik aan het voeren was zag ik twee boerenzwaluwen bij het modderbad zitten. Snaveltjes vol modder en stukjes hooi. Jammer genoeg vlogen ze er niet mee de stal in... na een rondje door tuin vlogen ze over de schutting, richting buren. Daar zag ik ze onder het dak van de carport verdwijnen. Bizar eigenlijk, want de nestkommetjes hier zijn mooi afgewerkt. Er lag zelfs een eitje in, maar ook dat is verdwenen. Zouden ze het hier misschien té druk vinden? Overdag loopt er al eens geregeld een hond de stal in en uit en ook de kippetjes scharrelen er soms of verstoppen zich in het opgestapelde hooi om er een eitje te leggen. Ach, wie weet bedenken ze zich nog en komen ze alsnog naar hier om aan hun gezinsuitbreiding te werken. Ik hou het alvast nauwlettend in het oog...

1 reacties:

Fluitenkruid zei

Ach wat mooi om te zien. Al die modder is voor de vogels een soort cement voor hun nestje. Hopelijk vinden ze een rustig plekje.
groetjes Jannet