Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
woensdag 20 mei 2009

PostHeaderIcon Distelvlinders


Eerst dacht ik dat het rondvliegende blaadjes waren... Een groepje distelvlinders fladderde rond Sam en mij en streek af en toe neer op de bloemetjes van de braamstruiken. Ook gingen ze zomaar midden op het zandweggetje zitten, ze zullen wel moe zijn van de verre reis die ze maakten. Deze trekvlinder overwintert in Centraal- en Noord-Afrika en legt dus vele kilometers af op weg naar het noorden.

Op de site van Natuurpunt kan je lezen dat er op 19 mei zo'n 6000 exemplaren gemeld zijn op de website voor waarnemingen en dat is ongelooflijk veel!

De distelvlinder op de foto kwam ik deze avond tegen...

1 reacties:

marl1 zei

Er worden idd veel vlinders gespot nu, meer dan vorig jaar heb ik begrepen.
Prachtige foto Heike- schitterende compositie:-)