Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
zaterdag 16 mei 2009

PostHeaderIcon De boerenzwaluw

Enkele weken geleden al viel het me op dat een groepje zwaluwen geregeld over de tuin vloog. Ze maken daarbij zo'n typisch, kwetterend geluid en ze lijken dan weer in het niets te verdwijnen. Of toch niet allemaal... twee van hen vlogen Epona's stal in en het gekrijs dat ze daar produceerden maakte me nieuwsgierig. Omdat de stal in twee compartimenten verdeeld is kon ik me verdekt opstellen én observeren. Telkens weer vlogen ze naar dezelfde balk onder het dak en gingen daar aan een kabel hangen terwijl ze luidkeels krijsten. Ik zag hun rode keeltjes en ik veronderstelde dat deze boerenzwaluwen op zoek waren naar een nestplaatsje. Omdat we niets anders voor handen hadden heb ik er voorlopig een mandje gehangen, en daar zitten ze dan ook vaak in en op, maar het is nog niet echt wat ze zoeken. Gisteren heb ik op vivara.be twee nestkommetjes besteld en ik ben benieuwd of ze daar dus binnenkort in zullen gaan nestelen... (wordt waarschijnlijk vervolgd)

1 reacties:

marl1 zei

Wat goed gelukt deze foto!
Had ze een paar jaar terug ook in de schuur en voor hun nestje hadden ze de moskrans die daar ook lag vrijwel geheel geplunderd..:-))))))))