Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
woensdag 19 november 2008

PostHeaderIcon Levenden


Jaren geleden kocht ik 'het dierbaarst', een bloemlezing uit poëzie over dieren. Een boekje dat ik vaak ter hand neem. Eén gedicht daaruit van Maurits Mok blijft me bij. Een gedichtje, zo puur en zo treffend. Ter illustratie een tweeluik, Billie en ikzelf.

In dierenogen valt hetzelfde licht
als in het oog van mensen.
Het levende schept adem uit één bron,
vangt van zijn eerste kreet
tot aan zijn laatste huivering
dezelfde zon.

Denkenden gaan met dieren
onder dezelfde hemel
dezelfde einder tegemoet,
door één verlangen voortgedreven:
leven.

0 reacties: