Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
zaterdag 25 oktober 2008

PostHeaderIcon De verhuis

Vandaag spannende dag voor de vogeltjes in de volière. Ze gaan de winter doorbrengen in het tuinhuis. Daar heeft Peter een mooie binnenvolière gemaakt, takken van de plataan doen dienst als zitstok. Sam en ik gingen op pad om wat extra speeltjes voor in hun nieuwe verblijf en natuurlijk brachten we voor de andere dieren ook wat mee.
Epona werd door Sam verwend met kruidensnoepjes en de honden kregen iets te knabbelen. Heel de dag buiten bezig geweest, bladeren verzamelen, opruimen, het modderbad bij de varkens dicht harken, kippenhok schoonmaken...
In de late namiddag hebben we de vogeltjes verhuisd, dat ging heel goed. Hun nieuwe omgeving leek ze meteen te bevallen. Ze kwetterden vrolijk en begonnen meteen te eten.
's Avonds een hapje gaan eten en toen we terugkwamen zat Billie als hysterisch te krabben aan zijn rechteroor. Ik rook het meteen, een accute oorontsteking! Ohjee, dat moet natuurlijk komen door die knabbelstaven. De zalf die ik altijd gebruikte is niet meer te krijgen en ik had niets in huis om de pijn te kalmeren. Zijn oor werd met de minuut dikker en hij leek te bezwijken van de pijn. Snel naar de dierenarts van wacht gebeld, die moest toch nog even diep nadenken of het wel ernstig genoeg was maar uiteindelijk mocht ik toch komen. De oren verzorgd, zalf erin, een pijnstillende prik. Veel kon hij me niet vertellen, of toch niets dat ik al niet wist. Ik blijf erbij, voor grote zaken, zoals operaties heb je ze nodig, maar voor de rest... Mijn vertrouwen in zowel dokters als dierenartsen is soms ver te zoeken. De prik helpt gelukkig, Billie is nu kalmer.

0 reacties: