Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
donderdag 12 juni 2008

PostHeaderIcon Stil verdriet

Als dierenvriend zou ik het liefst elk dier redden. Ik zou me kunnen troosten met de gedachte dat dat gewoon niet kan, echter troost brengt die gedachte niet. Zoveel mensen strijden in naam van dieren. Men voert acties, ontelbaar veel petities zijn er in omloop, Moby zingt 'Disco lies',... maar er lijkt geen einde aan te komen. Telkens opnieuw steekt er weer iets gruwelijks de kop op. Mensen die dieren pijnigen, martelen, levend villen, opsluiten en zelfs laten sterven in naam van de kunst. Men brengt dan aan dat die hond sowieso gestorven zou zijn, en dat er ondertussen dat hij daar stierf helemaal alleen met al die mensen rond hem heen, vele anderen met hem stierven maar dan op straat... de vergeten straathonden. De kunstenaar zou net DAT aan de kaak hebben willen stellen met zijn stunt! Ik ben zo vrij daar grote vraagtekens bij te zetten. Ik zie een dier dat nood had aan warmte, eten en drinken en ik zie hoe hij aan een touw vast hing, opgerold. Warmte zoekend, zijn uitgemergelde lichaam dieronwaardig 'tentoongesteld'. Is het dan verwonderlijk dat je als dierenvriend soms zo teleurgesteld bent in de mens?

2 reacties:

Bosheks zei

Fijn dat je juist dit dier hebt geplaatst,Navitidad.
Ik zal hem nooit vergeten, want deze beelden hebben me diep in mijn ziel geraakt!
Voor mij is hij het symbool geworden van de menselijke onverschilligheid en misbruik van weerloze wezens.

Laten we blijven strijden voor:

De miljoenen dieren die jaarlijks worden afgemaakt voor huid of vacht voor de
HEBZUCHTIGE MENS

De miljoenen dieren die moedwillig worden ziek gemaakt voor de
ANGSTIGE MENS

De miljoenen dieren die dagelijks verdwijnen in de maag van de
GULZIGE MENS

De miljoenen dieren die worden afgeschoten door de
PRIMITIEVE MENS

De miljoenen dieren die worden afgedankt door de
GEVOELLOZE MENS.

Leny, debosheks.

Anoniem zei

Kan er helemaal inkomen Heike, alleen de mens is in staat om zoiets zieks te bedenken.