Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
vrijdag 27 juni 2008

PostHeaderIcon Kleuren


Zo'n 10 jaar geleden lieten we ons huis bouwen, houtskeletbouw. In een mum van tijd stond het er, een geraamte van hout, aan de buitenkant een lichte facade-steen. Matte, blauwe dakpannen en houten ramen en deuren. Een paar jaar later begonnen we aan het verven van de ramen, dat ging vlot. De zijkanten van ons huis zijn vanaf het midden tot boven beslagen met cederhout, het verweert mooi, maar aan één kant had het te lijden van de regen. Toen twijfelden we of we het zouden verven en ondertussen is één kant geverfd, de andere 'naturel'. Het verfwerk moet inmiddels dringend opnieuw gedaan worden en de grote vraag is 'welke kleuren'. Nu zijn de ramen blauw en de zijkanten creme-kleurig.

Aan mijn keukenraam heb ik altijd een mandje met plantjes staan en dat moest ik hoognodig opnieuw vullen. Ik kocht een lavendelplantje 'silver mist' en een soort gras. De kleuren van de lavendel zijn zo zacht, het blauw-paars en grijs-groen spookten door mijn hoofd en al mijmerend liep ik daarna bij de plaatselijke verfwinkel binnen.

Een waaier aan kleuren overviel me, in principe kan je tegenwoordig elke kleur die je maar wenst, laten mengen. Ik concentreerde me op een grote wand, alle kleuren in alle tinten. Bracht een deel stalen mee: fine taupe, middle indigo, soft indigo, fine mustard, soft sand, middle sand... Zoveel keuze, de twijfel sloeg toe. Volgende week komt de verver eens een kijkje nemen en advies en tips geven, benieuwd wat hij ons gaat aanraden... (wordt waarschijnlijk vervolgd)

0 reacties: