Blog Archive

About Me

Mijn foto
heike
Rustig, zachtaardig maar soms ook fel en boos! Mama van het liefste meisje ter wereld, Sam...
Mijn volledige profiel tonen

Vogelbescherming

Vogelbescherming
Jij toch ook?
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers


Voor altijd in mijn hart...
maandag 28 april 2008

PostHeaderIcon mensen opvoeden


Kinderen opvoeden is de normaalste zaak van de wereld. Maar volwassenen kunnen vaak ook nog een portie opvoeding gebruiken, zo merkte ik vandaag...

Al rijdend in de auto overkwam me dit:

In onze straat rijd ik heel rustig (je mag hier 70km/u). Dit omdat het nogal een bochtige straat is en omdat er geregeld onverwacht dieren de weg oversteken.
Zo ook vandaag.
Een hondje steekt plots over (dit was zeker niet de eerste keer dat ik hem erop betrapte), verschil was dat deze keer het baasje gewoon op de berm stond toe te kijken.
Deze conversatie volgde (nadat ik mijn autoraam open deed)...

Ik: Mevrouw, dat is nu de zoveelste keer dat ik net op tijd voor uw hondje kan remmen. Ik rij al niet snel, stel je voor dat ik dat wel deed.
Zij: Nou, ik zag het net te laat dat u eraan kwam gereden.
Ik: Ja, maar dan nog, je kan zo'n hond niet zomaar los laten rondlopen.
Zij: Ik kan geen tien dingen tegelijk doen hé! Naar de hond kijken, de tuin is niet afgesloten, we zijn met de verbouwingen bezig
Opmerking : de tuin was ook voor de verbouwingen niet afgesloten
Ik: Op deze manier gaan ze hem nog doodrijden hoor, niet iedereen denkt eraan hier vaart te minderen omdat er een hond kan oversteken.
Zij: Denk je? Nou, daar heb ik nog niet aan gedacht.
Ik: (verbijsterd) Hier zijn al verschillende dieren doodgereden in de straat. Het zou toch erg zijn moest dit gebeuren, zielig voor het hondje maar ook voor u en de kinderen.
Zij: Ja, we kunnen hem niet missen!
Kijkend in mijn achteruitkijkspiegel zie ik een auto naderen en ik vertrek langzaam.
Ik blijf kijken en zie dat de hond en nu ook haar kind (!) plots de weg oversteken, de auto kan maar net op tijd remmen...

1 reacties:

Bosheks zei

Ongelofelijk!!!
Maar helaas zijn er (te) veel zo!
Leny